Nederlands English Français Deutsch
Werkzeuge

Cycle Vision Rennen 2011

Veröffentlicht am 12 Dezember 2010 12:35, aktualisiert am 10 Oktober 2011 20:20 (4148 mal angesehen) 16Kommentare

Das Rennprogramm und Informationen für Rennfahrer.

Freitagabend: RDW-Bahn
18:30 Bahn geöffnet
19:00 1. Stundenzeitfahren mit Massenstart
20:00 Ende des ersten Stundenzeitfahrens
20:30 2. Stundenzeitfahren mit Massenstart
21:30 Ende des zweiten Stundenzeitfahrens
22:00 Gelände verlassen

Samstag Flevonice
9:00 - 12:00 Kriterium mit Vorrunden
12:00 - 14:00 Specials-Kriterium (ruderräder, tandem und Velomobile)
14:00 - 18:00 200 m Sprint mit fliegenden Start
19:00 Preisverleihung der Rennen von Freitag und Samstag

Sonntag Flevonice
9:00 - 12:00 Schnellste Runde
12:00 - 13:00 50 m Dragrace (400 m Bahn)
13:00 - 16:00 3-Stundenrennen (Windschattenfahren erlaubt)
14:00 Kinderrennen 0- 7 Jahre (400 m Bahn)
14:30 Kinderrennen 8-14 Jahre (400 m Bahn)
17:00 Preisverleihung

Die Anmeldung ist hier möglich.

Redactie

Kommentare (16)

avatar

Via de agenda elders op de site is wel terug te vinden dat het hier het weekend van 24 t/m 26 juni 2011 betreft, dus dat hoeft hier niet herhaald te worden. Maar hoe zit het nou met die 1 uurs race die altijd op zaterdag werd verreden? Is die vervangen door een race met een (horror!) massastart op de (onhandig!) vroege vrijdagavond? En hoe schrijf ik me in voor de 2e start? Op het inschrijfformulier kan ik me alleen inschrijven voor de race van 19:00.

Okkie, 12 Mai 2011 17:46

jack

Oscar, als je de vrijdagavond niet aantrekkelijk vindt dan zijn er genoeg korte wedstrijden op de baan van FlevOnice. Die baan is echter niet zo geschikt om daar 150-200 mensen in te starten. Dat is de RDW baan wel. Bovendien is de RDW baan eigenlijk "heilig" asfalt, het evenement Cycle Vision is daar jarenlang gehouden. Er kan ook hard, heel erg hard worden gereden. Kortom om een zeer gevarieerd aanbod te maken van wedstrijden is ervoor gekozen dit onderdeel op te nemen.
Mensen kunnen zich niet inschrijven voor de tweede start. Zoals altijd bij de uurtijdrit starten daarin de "groten", zeg maar de zeer snelle rijders. Overigens gaat er niet gestart worden in 1 massastart maar met meerdere starts. Het uur gaat in zodra je over de startstreep rijdt zodat mensen die in de 1e groep zitten daar geen nadeel van heeft.

jack, 13 Mai 2011 21:30

AndrewS

Jack - Will Brits be able to pay at registration, as in previous years? Sorry, we still don't have euros here.

AndrewS, 14 Mai 2011 15:58

jack

Andrew,
yes like every year visitors from non-euro countries will be excluded from our rules and be able to pay at arrival.
Jack

jack, 15 Mai 2011 16:28

jcoppo

Die RDW baan, is dat deze (http://goo.gl/v21Tt) op bijna 20km van Flevonice?

jcoppo, 20 Mai 2011 15:03

jack

@Job, inderdaad!

jack, 20 Mai 2011 19:27

FrancisW

Is het dan niet handig om die RDW baan even bij de adressen/routes te vermelden?? hier gaan denk ik mensen verkeerd rijden als dat niet vermeld staat.

tot de 24e!!
Francis

FrancisW, 24 Mai 2011 11:13

avatar

Komt er nog een wedstrijd speciaal voor roeifietsers?
Laat de organisatie nog zien wie zich heeft ingeschreven? Volgens mij werkt het lezen van de deelnemers motiverend voor degene die nog niet staan ingeschreven. Zeker als het gaat om roeifietsers.....

Cor, 25 Mai 2011 21:35

MMZ

@cor Ik heb me ingeschreven met m'n roeifiets :-)

MMZ, 31 Mai 2011 13:38

jack

@Cor,
Bij de "specials" zitten drie verschillende doelgroepen. Dus Velomobielen, Tandems en jawel.... ook roeifietsen. De tijd voor de specials wordt gelijk verdeeld tussen de verschillende groepen. Als er nog een doelgroep bij komt wordt er dus in geschoven. Ik verwacht dat echter niet.
Jack

jack, 01 Jun 2011 22:30

henkdeleeuw

Criterium met voorrondes, over welke afstand / tijd hebben we het dan?
Is niet duidelijk uit de omschrijving nu.

henkdeleeuw, 03 Jun 2011 17:01

avatar

Cor, Maas-Maarten
Ik kom ook!
Ingmar

ingmarZ, 08 Jun 2011 18:25

jack

Beste rijders,
de stand tot 8 juni van de deelnemers staat op http://www.ligfiets.net/news/3807/90-rijders-ingeschreven.html ik zal proberen min of meer regelmatig een bericht neer te zetten waarin de rijdersnamen staan.
Let wel, pas na betaling van het inschrijfgeld is inschrijving definitief.
Jack

jack, 08 Jun 2011 20:57

avatar

bij inschrijving is criterium SPECIAL niet mogelijk. Ingeschreven op standaard criterium en 3uurs race. Alles uiteraard ingeschreven met roeifiets. zie jullie daar!

209, 09 Jun 2011 09:12

jack

Maarten, dank voor de tip, wij kregen het pas laat door. Er waren toen al ruim honderd inschrijvingen binnen. Het fixen van het probleem heeft meteen een paar verbeteringen meegebracht, op https://www.ligfiets.net/cv2011/wedstrijdlijsten2011.php kun je zien wie zich heeft ingeschreven en het is ook mogelijk geworden je inschrijving te wijzigen